top of page

REKLAMAČNÍ ŘÁD

I.

VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti mezi prodávajícím Profi opravy, zastoupenou Jakubem Kovářem, IČ: 14138654, se sídlem Dubická 978/30, Česká Lípa, PSČ 470 01, dále jen „Prodávající“, na straně jedné a kupujícími na straně druhé. Tento reklamační řád upravuje rozdílně práva a povinnosti pro kupující, kteří vystupují ve vztazích s prodávajícím jako „Kupující spotřebitelé“, a rozdílně pro „Kupujícího podnikatele“. Pokud tyto podmínky upravují některá práva společně a shodně pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele, jsou kupující podnikatel i kupující spotřebitel shodně označováni jako „Kupující“.

 

Tento reklamační řád se vztahuje na prodej nové i repasované elektroniky a licencí k softwarovým produktům prostřednictvím internetového obchodu na webové stránce www.profi-opravy.cz (dále jen ,,E-shop"). Změny nebo doplnění těchto podmínek vyžadují písemnou formu. Reklamační řád je zveřejněn na internetových stránkách Profi opravy a v prodejních místech společnosti Profi opravy. 

Veškeré smluvní vztahy se řídí těmito podmínkami, občanským zákoníkem č. 89/2012 Sb. a zákonem o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.

 

Kupující spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

 

Kupující podnikatel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

 

Pokud tyto podmínky reklamačního řádu upravují některá práva společně a shodně pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele jsou kupující podnikatel i kupující spotřebitel shodně označováni jako „Kupující“. Odlišnosti úpravy reklamačního řádu ohledně některých povinností a práv Kupujících podnikatelů od Kupujících spotřebitelů je založena na skutečnosti, že Kupující podnikatelé mají právní vztahy s prodávajícím založené obchodními podmínkami řízené podle zákona č.89/2012 Sb. (obchodní zákoník, dále jen obch. z.) a souvisejících právních předpisů a prodávající a kupující spotřebitelé mají právní vztahy založené s prodávajícím zákona č.89/2012 (občanský zákoník, dále jen o. z.) a zákona č. 634/1992 Sb.(zákon o ochraně spotřebitele, dále jen z. o. s.) a souvisejícími právními předpisy s čímž souvisí rozdílná práva a povinnosti i v rámci reklamačního řádu, neboť nároky z reklamace se řídí hlavním závazkem a jeho právní úpravou.

 

Při řešení reklamace Kupujícího spotřebitele se postupuje podle zákona č.89/2012 Sb. a z. č. 634/1992 Sb. a souvisejících právních předpisů

 

Při řešení reklamace Kupujícího podnikatele se reklamace řeší dle zákona č. 89/2012 Sb. a souvisejících právních předpisů.

Záruka na nové a repasované zboží

Záruka se vztahuje na zboží, jež bylo zakoupeno na E-shopu a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Ke každému zboží zakoupenému v E-shopu je přiložen záruční list, byl-li vydán výrobcem, dodací list se sériovými čísly výrobku a daňový doklad - faktura nebo účtenka.

 

Záruka na nové zboží
Na nové zboží se vztahuje zákonná záruční doba 24 měsíců od převzetí zboží Kupujícím, pokud není u konkrétního produktu uvedeno jinak. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním.

Záruka na repasované zboží
Na repasované (použité) zboží může být záruka kratší než 24 měsíců. Minimální záruční doba na repasované zboží je 12 měsíců, pokud prodávající nestanoví delší záruku. O délce záruční doby na konkrétní repasované zboží je Kupující vždy předem jasně informován na stránce produktu před uskutečněním nákupu.

Zvláštní podmínky pro repasované zboží
Prodávající jasně označuje, které produkty jsou repasované, a uvádí délku záruky na stránce každého takového produktu. Kupující je povinen se s těmito podmínkami seznámit před uzavřením kupní smlouvy.

Záruka a opravy
Záruční doba na nové i repasované zboží se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Pokud dojde k výměně zboží za nové či opravené, začne běžet nová záruční doba od převzetí vyměněného nebo opraveného zboží.

 

Při reklamaci vady výrobku Kupujícím spotřebitelem doporučujeme pro urychlení a zjednodušení reklamačního řízení předložit řádně vyplněný záruční list, dodací list a daňový doklad. Pokud výrobce přikládá k výrobku svůj záruční list, doporučujeme současné předložení originálního záručního listu výrobce. Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami stvrzuje Kupující podpisem daňového dokladu. Pokud není zboží osobně odebráno v provozovně, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá kupující od dopravce.

. Odlišnost úpravy reklamačního řádu ohledně některých povinností a práv Kupujících podnikatelů od kupujících spotřebitelů je založena na skutečnosti, že Kupující podnikatelé mají právní vztahy s prodávajícím založené obchodními podmínkami řízené podle zákona č.89/2012 Sb. (obchodní zákoník, dále jen obch. z.) a souvisejících právních předpisů a prodávající a Kupující spotřebitelé mají právní vztahy založené s prodávajícím zákona č.89/2012 (občanský zákoník, dále jen o. z.) a zákona č. 634/1992 Sb.(zákon o ochraně spotřebitele, dále jen z. o. s.) a souvisejícími právními předpisy s čímž souvisí rozdílná práva a povinnosti i v rámci reklamačního řádu, neboť nároky z reklamace se řídí hlavním závazkem a jeho právní úpravou.

 

Při řešení reklamace Kupujícího spotřebitele se postupuje podle zákona č.89/2012 Sb. a z. č. 634/1992 Sb. a souvisejících právních předpisů

 

Při řešení reklamace Kupujícího podnikatele se reklamace se řeší dle zákona č. 89/2012 Sb. a souvisejících právních předpisů.

Záruka na nové a repasované zboží

Záruka se vztahuje na zboží, jež bylo zakoupeno na E-shopu Profi opravy a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Ke každému zboží zakoupenému u E-shopu Profi opravy je přiložen záruční list, byl-li vydán výrobcem, dodací list se sériovými čísly výrobku a daňový doklad - faktura nebo účtenka.

 

Záruka na nové zboží
Na nové zboží se vztahuje zákonná záruční doba 24 měsíců od převzetí zboží Kupujícím, pokud není u konkrétního produktu uvedeno jinak. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním.

Záruka na repasované zboží
Na repasované (použité) zboží může být záruka kratší než 24 měsíců. Minimální záruční doba na repasované zboží je 12 měsíců, pokud prodávající nestanoví delší záruku. O délce záruční doby na konkrétní repasované zboží je Kupující vždy předem jasně informován na stránce produktu před uskutečněním nákupu.

Zvláštní podmínky pro repasované zboží
Prodávající jasně označuje, které produkty jsou repasované, a uvádí délku záruky na stránce každého takového produktu. Kupující je povinen se s těmito podmínkami seznámit před uzavřením kupní smlouvy.

Záruka a opravy
Záruční doba na nové i repasované zboží se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Pokud dojde k výměně zboží za nové či opravené, začne běžet nová záruční doba od převzetí vyměněného nebo opraveného zboží.

 

Při reklamaci vady výrobku Kupujícím spotřebitelem doporučujeme pro urychlení a zjednodušení reklamačního řízení předložit řádně vyplněný záruční, dodací list a daňový doklad. Pokud výrobce přikládá k výrobku svůj záruční list, doporučujeme současné předložení originálního záručního listu výrobce. Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami stvrzuje Kupující podpisem daňového dokladu. Pokud není zboží osobně odebráno v provozovně, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá Kupující od dopravce.

 

II.

ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU A DODÁNÍ POŠKOZENÉHO ZBOŽÍ

​​Kupující spotřebitel

 

Pokud Kupující spotřebitel zjistí poškození dodaného zboží, jakýkoliv rozdíl mezi záručním a dodacím listem, daňovým dokladem a skutečně dodaným zbožím (v druhu, množství nebo sériovém čísle), nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný dodací list se sériovými čísly výrobků, doporučujeme bez zbytečného odkladu prokazatelným způsobem kontaktovat Profi opravy k odstranění těchto vad. Nároky Kupujícího spotřebitele jsou obsaženy v zákoně č. 89/2012 Sb., § 2172. Odstoupení od smlouvy a reklamace softwarových produktů je uvedeno v zákoně č. 89/2012 Sb., § 1837 písm. l.

 

Prodávající odpovídá Kupujícímu spotřebiteli za to, že je prodávaná věc při převzetí Kupujícím spotřebitelem je ve shodě s kupní smlouvou, zejména že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se dále rozumí zejména, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, dále že odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

 

V případě, že věc při převzetí Kupujícím spotřebitelem není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má Kupující spotřebitel právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího spotřebitele buď výměnou věci, nebo její opravou; pokud není takový postup možný, může Kupující spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud Kupující spotřebitel před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

 

Kupující podnikatel

Kupující podnikatel je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po převzetí zboží, nejpozději však do 24 hodin od převzetí s výjimkou případů, kdy zboží bylo předvedeno na provozovně. Pokud Kupující podnikatel zjistí poškození zboží, jakýkoliv rozdíl mezi záručním a dodacím listem, daňovým dokladem a skutečně dodaným zbožím (v druhu, množství nebo sériovém čísle), nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný dodací list se sériovými čísly výrobků, je povinen ihned (nejpozději do 24 hodin) prokazatelným způsobem tuto skutečnost oznámit společnosti Profi opravy. Pokud tak neučiní, nebude na jeho pozdější reklamaci brán zřetel.

Odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku

Právo na odstoupení od smlouvy
Spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu prostřednictvím E-shopu (na dálku), má v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, lhůta pro odstoupení běží ode dne převzetí poslední dodávky zboží. 
Odstoupení od smlouvy a reklamace softwarových produktů je uvedeno v zákoně č. 89/2012 Sb., § 1837 písm. l.

Způsob uplatnění práva na odstoupení
Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel informovat prodávajícího (Profi opravy, Jakub Kovář, IČ: 14138654, Dubická 978/30, Česká Lípa, PSČ 470 01, e-mail: jakub@profi-opravy.cz, telefon: +420 774 296 852 formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem). 

 

Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud spotřebitel odstoupí od této smlouvy, prodávající vrátí všechny platby, které od spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku toho, že spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím), a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl prodávající informován o rozhodnutí spotřebitele odstoupit od smlouvy. Pro vrácení plateb použije prodávající stejný platební prostředek, který byl použit pro provedení počáteční transakce, pokud spotřebitel výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím spotřebiteli nevzniknou další náklady.

Vrácení zboží
Platby budou vráceny až po obdržení vráceného zboží nebo prokázání, že spotřebitel zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Zboží musí spotřebitel odeslat zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, na adresu Dubická 978/30, Česká Lípa, PSČ 470 01. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů.

Náklady na vrácení zboží
Spotřebitel nese přímé náklady spojené s vrácením zboží.

Výjimky z práva na odstoupení
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, například pokud bylo zboží upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, pokud zboží podléhá rychlé zkáze, nebo pokud bylo porušeno jeho originální balení.

III.

PODMÍNKY ZÁRUKY

Délka záruky je uvedena v měsících na záručním a dodacím listu. Není-li na dodacím listu v souladu se zákonem vyznačena u položky zboží záruční doba delší, poskytuje společnost na zboží záruku 24 měsíců. Záruční doba počíná běžet dnem převzetí zboží. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Spotřebitel může uplatnit reklamaci během této doby.

V případě, že dodavatel prodávajícího, respektive výrobce zboží poskytuje na některé z nabízeného zboží záruku kratší než 24 měsíců, poskytuje prodávající Kupujícímu podnikateli pouze záruku v tomto rozsahu, kdy je konkrétní délka záruky vždy uvedena u nabízeného zboží a je uvedena taktéž i v záručním listu, který je dodáván s tímto zbožím.

IV.

NEUPLATNITELNOST ZÁRUKY

Při nákupu jednotlivého komponentu, který si Kupující montuje nebo instaluje do svého zařízení sám, neodpovídají Profi opravy za jeho kompatibilitu s komponenty v zařízení již namontovanými nebo instalovanými a s tím souvisejícím případným poškozením dodaného zboží, či za vznik jiné škody v případě, že došlo k porušení postupu při instalaci či kombinování komponentů či softwaru, dle návodu a pokynů k instalaci dané výrobcem zboží či prodávajícím.

Záruku nelze uplatnit zcela nebo zčásti v následujících případech:

  • Vypršením záruční lhůty.

  • Mechanického poškození, neodborné instalace, neodborného zacházení či obsluhy, zanedbání běžné péče.

  • Pokud byly vady způsobeny počítačovými viry.

  • Pokud se závada projevuje pouze u softwaru, u kterého není odběratel schopen doložit legální způsob nabytí.

  • Používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry prostředí, pro které jsou určeny, nebo jiným parametrům stanoveným výrobcem.

  • Zboží bylo poškozeno živly, nebo výpadkem elektrické sítě.

  • Zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci.

  • Nekompatibilního softwaru (firmware) zařízení. Prodávající garantuje plnou funkci náhradního dílu pro verze softwaru (firmware), který byl v den prodeje aktuální.

  • Jedná-li se o opotřebení zboží.

V.

DOŽIVOTNÍ ZÁRUKA

Některé zboží má tzv. doživotní záruku. Doživotní zárukou je myšlena doba, po kterou vlastní daný produkt původní majitel nebo doba maximálně do 5 let od ukončení výroby daného produktu.

 

Platná je doba, která vyprší dříve. Tato záruka je poskytována u zboží, u kterého je uvedena a písemně potvrzena Prodávajícím.

 

VI.

POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ A VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE – KUPUJÍCÍ SPOTŘEBITEL

Kupující spotřebitel má právo ve smyslu § 2172 o. z. uplatnit reklamaci těchto výrobků v autorizovaných servisních střediscích určených přímo výrobcem nebo oficiálním zástupcem výrobce pro Českou republiku nebo přímo u Prodávajícího, kdy se v těchto případech postupuje takto:

Kupující spotřebitel doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu provozovny Prodávajícího. Zboží k reklamaci je třeba dodat včetně příruček, dokladů, kabelů, cd, disket a ostatního příslušenství, a pokud možno v původním nebo náhradním obalu. Se zbožím je nutno předložit kopii daňového dokladu. Prodávající doporučuje předložit záruční a dodací list, případně také originální záruční list výrobce, k urychlení reklamačního řízení.

 

Pracovník servisního oddělení posoudí reklamovanou vadu a rozhodne o důvodnosti reklamace, pokud je to možné, ihned. O uplatnění reklamace sepíše pracovník s Kupujícím spotřebitelem vstupní protokol, ve kterém uvede popis reklamované závady a její projevy a předběžný termín vyřízení reklamace. V případě, že posoudí reklamaci jako nedůvodnou, uvede tuto skutečnost v reklamačním protokolu (zamítnutá reklamace).

 

V případě, že při posouzení reklamované vady zjistí E-shop Profi opravy, že reklamace není důvodná, sdělí tuto skutečnost Kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu zboží či slevu.

Vady odstranitelné

Jde-li o vadu odstranitelnou, má Kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Výměna věci

Reklamace vad zboží, které je v den uplatnění reklamace skladem, se provádí výměnou zboží. Pokud zboží není skladem v den uplatnění reklamace, může se Kupující spotřebitel s Profi opravy dohodnout na konkrétním termínu dodání náhradního zboží. Servisní oddělení po dodání náhradního zboží do skladu vyzve Kupujícího k odběru zboží. Po dohodě se spotřebitelem je možná (za předpokladu, že reklamované zboží určitého výrobce se již nevyrábí nebo je dlouhodobě nedostupné) i výměna za zboží jiného výrobce než reklamované zboží, které má identické nebo lepší parametry než reklamované zboží a plní stejnou funkci se stejnými či lepšími parametry.

 

V případě, že není možné vadu bezplatně odstranit nebo zboží vyměnit, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.

Právo na výměnu zboží má Kupující též v případě, že se jedná o vady odstranitelné, ale pro opětovné vyskytnutí vady (podle § 2169 občanského zákoníku) po opravě nebo pro větší počet vyskytujících se vad nemůže Kupující zboží řádně užívat. 

 

Kupující spotřebitel má v případě výskytu většího množství odstranitelných vad právo na odstoupení od smlouvy nebo výměnu věci. Výběr záleží na spotřebiteli.

Vady neodstranitelné

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání užívání zboží jako zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu zboží za nové nebo může od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání užívání zboží a Kupující nepožaduje jeho výměnu, má právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.

 

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů, pokud nebude s Kupujícím spotřebitelem dohodnuta lhůta delší. Po vyřízení reklamace dostane Kupující jedno vyhotovení servisního protokolu, ve kterém bude uvedeno jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou zboží, obsahuje protokol nové sériové číslo vyměněného zboží. Další případné reklamace vyměněného zboží bude Kupující spotřebitel uplatňovat na základě tohoto servisního protokolu, který nahrazuje záruční a dodací list.

 

Kupující spotřebitel má v případě výskytu neodstranitelné vady, která brání užívání zboží jako zboží bez vady, právo na odstoupení od smlouvy nebo výměnu věci. Výběr záleží na spotřebiteli.

 

Pokud se zjistí, že zboží reklamovanou závadu nemá nebo že se na ni podle záručních podmínek nevztahuje, bude reklamované zboží vráceno Kupujícímu.

VII.

POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ A VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE – KUPUJÍCÍ PODNIKATEL

 

Kupující podnikatel je povinen prokazatelným způsobem oznámit vadu zboží bez zbytečného odkladu poté co ji zjistil, nejpozději však do 3 dnů od jejího zjištění.

 

V případě, že autorizovaný servis posoudí závadu jako neodstranitelnou a reklamaci nevyřeší, je Kupující podnikatel povinen uplatnit reklamaci této vady u Prodávajícího v záruční době, která se prodlužuje o dobu, kdy byl předmět reklamace v autorizovaném servisu.

 

V ostatních případech se postupuje takto:

 

Kupující podnikatel doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu servisního oddělení prodejce. Zboží k reklamaci je třeba dodat včetně příruček, dokladů, kabelů, CD, disket a ostatního příslušenství a pokud možno v původním nebo náhradním obalu. Se zbožím musí být předložen daňový doklad, doporučuje se přiložit záruční list a dodací list, případně také originální záruční list výrobce k urychlení reklamačního řízení.

 

Pracovník servisního oddělení posoudí reklamovanou vadu a rozhodne o důvodnosti reklamace a zda se jedná o podstatné porušení smlouvy či nepodstatné, pokud je to možné ihned. O uplatnění reklamace sepíše pracovník s Kupujícím vstupní protokol, ve kterém uvede popis reklamované závady a její projevy a předběžný termín vyřízení reklamace. V případě, že posoudí reklamaci jako nedůvodnou, uvede tuto skutečnost v servisním protokolu (neuznaná záruka).

 

V případě, že při posouzení reklamované vady zjistí Profi opravy, že reklamace není důvodná, sdělí tuto skutečnost Kupujícímu podnikateli bez zbytečného odkladu.

 

Podstatné porušení smlouvy

Pokud má zboží vady neodstranitelné, které brání jeho řádnému užívání, jedná se porušení smlouvy podstatným způsobem.

V takovém případě může Kupující:

  • Požadovat výměnu zboží, dodání chybějícího zboží, dožadovat se odstranění právních vad.

  • Požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže jsou vady opravitelné.

  • Požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

 

Volbu mezi shora uvedenými nároky má Kupující podnikatel jen pokud ji provede ve svém oznámení vad při uplatnění reklamace nebo do 24 hodin po tomto oznámení. Takto provedenou volbu nemůže Kupující podnikatel bez souhlasu Profi opravy měnit. Jestliže Kupující podnikatel neprovede svoji volbu včas, tj. ve lhůtě shora uvedené, má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy.

 

Nepodstatné porušení smlouvy

Vady zboží odstranitelné, právní vady zboží, větší množství vad, které nebrání řádnému užívání zboží, opakující se vady nebo další vady (vady v množství, barvě, chybějící doklady, atd.) jsou považovány za nepodstatné porušení smlouvy.

 

V tomto případě může kupující podnikatel požadovat odstranění vad nebo slevu z kupní ceny.

 

O tom, zda bude vada odstraněna opravou zboží nebo jeho výměnou rozhoduje E-shop Profi opravy.

 

Dojde-li mezi Profi opravy a Kupujícím podnikatelem k dohodě „Odstoupení od kupní smlouvy“ a pokud došlo ke snížení hodnoty vráceného zboží (došlo k částečnému spotřebování, opotřebování zboží či jeho zastarání), je Kupující podnikatel povinen chybějící hodnotu podle ustanovení § 441 odst. 4 obchodního zákoníku nahradit v penězích. V praxi se tak děje formou započtení hodnoty opotřebení či spotřebování zboží na vrácenou kupní cenu. Kupní cena je Kupujícímu vyplacena v částce snížené o hodnotu opotřebení či spotřebování zboží. Hodnotu opotřebení či spotřebování určuje E-shop Profi opravy v závislosti na výši opotřebování či spotřebování vráceného zboží.

 

Pokud bylo zboží Kupujícímu zasíláno prostřednictvím přepravce, nemá Kupující podnikatel právo na náhradu nákladů na přepravu.

 

Pokud se zjistí, že zboží reklamovanou závadu nemá nebo že se na ni podle záručních podmínek nevztahuje, bude reklamované zboží vráceno Kupujícímu a prodávající mu vyúčtuje náklady, které s vyřízením neoprávněné reklamace měl jako servisní zásah.

VIII.

REKLAMACE ZBOŽÍ POŠKOZENÉHO PŘEPRAVOU

Odpovědnost za poškození při přepravě

Převzetí zboží od dopravce
Kupující je povinen při převzetí zásilky od dopravce zkontrolovat, zda obal nebo přepravní obal zásilky není poškozený. V případě, že zásilka vyvolává důvodnou domněnku, že zboží uvnitř je poškozeno (platí i pro případy, kdy je na kartonu vidět, že byl vystaven působení počasí nebo vody), může Kupující zásilku odmítnout nebo s dopravcem sepsat protokol o poškození zásilky. V takovém případě má Kupující právo zásilku nepřevzít. O zjištěném poškození zásilky je Kupující povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího (Profi opravy, Jakub Kovář, IČ: 14138654, Dubická 978/30, Česká Lípa, PSČ 470 01, e-mail: jakub@profi-opravy.cz, telefon: +420 774 296 852).

Postup při zjištění poškození zboží po převzetí zásilky
Pokud Kupující zjistí poškození zboží až po jeho převzetí od dopravce, je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 pracovních dnů, oznámit tuto skutečnost prodávajícímu. Kupující by měl také dopravci oznámit poškození zásilky a s ním vyřídit reklamaci přepravy.

Nárok Kupujícího na výměnu zboží nebo vrácení peněz
V případě, že zboží bylo poškozeno během přepravy a Kupující jej nepřevzal, má Kupující právo na dodání nového zboží bez zbytečných odkladů. Pokud Kupující zásilku přijal, ale následně zjistil poškození způsobené přepravou, může požadovat výměnu zboží za nové nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Prodávající nese náklady spojené s vrácením poškozeného zboží a dodáním nového.

Důkaz o poškození
Pro úspěšné vyřízení reklamace je doporučeno, aby Kupující pořídil fotodokumentaci poškození zásilky i zboží a přiložil ji k reklamaci.

Výjimky
Odpovědnost za poškození zboží během přepravy nenese Prodávající v případech, kdy Kupující nezajistí řádnou kontrolu zboží při převzetí zásilky nebo nepodá včas oznámení o poškození zboží.

 

IX.

ÚČTOVÁNÍ SKLADNÉHO A ZTRÁTA DAT

Pokud si Kupující nevyzvedne vyřízenou reklamaci do 30 dnů od obdržení oznámení o ukončení opravy, bude mu účtováno skladné ve výši 50,- Kč za každý započatý den od ukončení reklamace po jejím převzetí Kupujícím. O ukončení opravy bude Kupující vždy informován oznámením zaslaným některým z komunikačních prostředků. Nevyzvedne–li si Kupující věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ji vyzvednout, má Prodávající právo věc prodat. Dojde–li k prodeji nevyzvednuté věci, vyplatí Prodávající Kupujícímu výtěžek prodeje po odečtení poplatku za uskladnění.

Profi opravy nenese žádnou odpovědnost za ztrátu dat uložených v zařízení, které bylo předáno k reklamaci. Zákazník je povinen si data předem zálohovat. Pokud zákazník požádá o zálohování dat před zahájením reklamačního řízení, bude tato služba zpoplatněna dle platného ceníku.

Prodávající neručí v žádném případě za ztrátu dat, která jsou obsažena v reklamovaném zboží, kdy Kupujícímu se doporučuje tyto data adekvátním způsobem zálohovat mimo reklamované zboží.

X.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

Tento Reklamační řád je platný od 1. 7. 2020 a ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento Reklamační řád bez předchozího upozornění.

bottom of page